album 2011

Här är några album från 2011 som gjorde året ännu lite finare:

Foster the people - Torches

Nästan ingen dålig låt på hela skivan, väldigt bra för att vara debutskivan. Houdini, Pumped Up Kicks, Waste, Call it What You Want, Helena Beat är bara några av flera låtar som förgyllt min höst.



Deportees - Islands & Shores

Det kritikerrosade albumet är precis så bra som det är sagt i recensionerna. Tredje skivan blev ett rejält lyft från de andra, som också var bra.


Ryan Adams - Ashes & Fire

Adams senaste album blev ett av hans bästa.

Youth Lagoon - The Year of Hibernation

Ett väldigt bra "chill-album"

Bon Iver - Bon Iver

Andra skivan hade man höga förväntningar på, och det blev riktigt bra. Ganska annorlunda från första skivan dock!

Serenades - Criminal Heaven


När Serenades släppte singeln "Birds" fick man reda på hur den spännande kombinationen av Markus Krunegård och Adam Olenius skulle låta tillsammans. Bra lät det redan då! Senare släpptes först en EP och tillslut albumet. När jag såg dem på Södra Teatern med Lin blev de ännu bättre!


The Decemberist - The King is Dead

The Decemberists album är ett härligt och fint album.

Vaccines - What Did You Expect From The Vaccines?

Det brittiska indierock-bandet The Vaccines kom med ett bra album jag lyssnade mycket på i den första halvan av året (ep:n). Blow it up och Wreckin' bar är bara två av flera bra låtar på albumet!

Cut Copy - Zonoscope

När jag lyssnar på Cut Copys skiva Zonoscope får jag tillbaka minnen från våren/sommaren 2011, det är fint. Bra album.

Boy and Bear - Moonfire

Ett album jag lyssnat allra mest på efter 2011, men upptäckte det året det kom ut (dvs. 2011). Riktigt bra och skön skiva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback