the sun always shines on TV

I år har jag sett sammanlagt ungefär och 22 säsonger av olika TV-serier. Ungefär 9 serier/säsonger jag inte sett förut. Räknar alltså bort de jag sett förut eller flera gånger (SATC, andra omgången AD etc.). Här kommer några av mina favoriter:


1. Arrested Development
Tumblr_lv6bjevatn1qiyzj3o1_500_large
Min roligaste serie i år, helt klart. När jag kollar på AD skrattar jag inte bara då och då, utan ungefär varannan sekund. Jag älskar hur de knyter ihop olika händelser och situationer, det är så himla klockrent. Och bissart. Och roligt. Och karaktärerna är så himla egna och fruktansvärt roliga. En av de bästa upptäckterna i år, utan tvekan.

2. Freaks and Geeks

Tumblr_kwsdvxvpjt1qztx5fo1_500_large
En amerikans tonårsserie som är rolig, spännande och verklig. Kollade den nästan i sträck tror jag. Flera skådisar som blev kända senare som ni kanske ser!

3. Suits
Suits_large
Smart. Intressant. Rolig. Blev lite beroende. Att lösa deras uppdrag blev nästan mina! Kunde inte vänta med att se hur de skulle lösas, och hur det skulle gå med alla fall och intriger.

4. Six Feet Under

Den mest allvarliga serien jag sett. Handlar om familjen som driver begravningsbyrån Fisher and Sons Funeral Home i Kalifornien. Även fast den var allvarlig var den också rolig, rörande, spännande, hemsk, verklighetslik. Väldigt bra. Sista avsnitten i sista säsongen grät jag som tusan.

5. Mad Men

En så otroligt välgjord serie. Att följa med i 60-talets värld och Mad Mens karaktärer är spännande och man vill bara se mer. Såg de senare säsongerna i år (typ 3:an och 4:an), och de blir bara bättre och bättre.


6. My So-Called Life

My So-Called Life, ännu en tonårsserie. Handlar om att vara femton. Förälskad. Kompisar. Skolan. Livet, typ. Men inte i tråkig form! Den är riktigt riktigt bra, och man vill bara följa med huvudpersonen Angela och se hur allt kommer gå. Precis som Freaks and Geeks, bara en säsong tyvärr!

Förutom dessa har jag också sett bla. alla säsonger av True Blood (4), United States of Tara (3) och Skins två första säsonger. De var bra allihopa! True Blood hade inte ett ända avsnitt som inte var spännande. Undrade alltid hur allt skulle gå! United States of Tara var minst sagt intressant, en mamma som har flera olika personligheter. Men bra! Och Skins, också bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback