Måndag

Hejsan. Har inte haft någon jättebra dag idag.

Den började okej. Min första lektion började klockan 08.20, geografi. Vi hade en ny lärare, han verklar rätt bra. Svårt att säga dock efter endast en lektion. Det var lite roligt, han såg ut som en äldre version av en som var med i första säsongen av project runway, Kevin Johnn, haha. Vi hade lektionen på högsta planet. Efter det var vi tvugna att gå ner igen, till plan ett, till våra skåp. Sedan gick vi till vår nästa lektion, samhälle. Upp för trappor igen. Vi gick mest igenom vad vi skulle göra under året och så där. När lektionen tagit slut och jag var jättehungrig var vi tvugna att gå ner till skåpen igen och sedan åter upp för en lång historia lektion. Den var rätt tråkig och jag var jättehungrig (hade i alla fall som tur var med mig saker att äta). När lektionen äntligen tog slut gick vi ner till matsalen och åt lunch. Gick förbi expeditionen, men såklart var den jag skulle prata med inte där. Mycket spring i trappor, ska kanske inte ha högklackat på måndagar..

Hade sällskap med Hettis en bit på vägen hem. Blev när jag satt på ettan jättetrött och längtade verkligen till soffan. När jag kom till ytterdörren upptäckte jag att jag inte hade överlåsnyckeln. Nu började jag få ont i fötterna och hade ont på en massa ställen och var tvungen att åka till mammas jobb, hämta nyckel och sedan åka hem igen. Kände mig väldigt o-glad. Var hemma ungefär 1 timme och sedan åkte jag till Margaretha, min naprapat. Hade en stor låsning på högra sidan av ryggen och det är jätteskönt att den är borta nu!

Påväg hem åkte jag och mamma en station för långt med fyran, men det gjorde inte så jättemycket. Vi gick förbi konsum och handlade och sedan hem. Har tagit det lugnt (inga läxor än, fast jag behöver börja plugga på geografin) resten av kvällen. Vi har precis bytt till digitalbox så vi har en massa fler kanaler, åtminstone just nu. Imorgon ska jag gå och klippa mig och gå till skolan innan dess såklart. Dags att gå. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback