Fredag

Hejsan! Idag har jag inte haft en så lång skoldag, hade bara en enda lektion! Italienska steg 1, som började 09.50. Glömde kolla på schemat innan jag stack så jag visste inte i vilket klassrum jag skulle vara i. Var tvungen att springa upp till biblioteket och kolla vart jag skulle vara. Som tur var var det öppet och jag hann. Det var första italiensklektionen jag var på, och det verkar rätt kul faktiskt! Jag tror att jag har en bra lärare, det verkar så i alla fall. Han är från Italien och verkar snäll (men inte för snäll, som min spanskaläraren i 6:an - 9:an). Jag fick i alla fall ett första bra intryck.

Efteråt satt jag en stund på trappan in till Norra Real i solen medan jag väntade på att Hettis skulle komma. Vi gick ner till matsalen där vi träffade några andra och så satte vi oss och åt lunch. Gick förbi Studie- och yrkesvägledaren, för att jag skulle prata om mina poäng, men första gången var hon upptagen och andra gången var det stängt. Sprang förbi expeditionen också, men den var stängd. Får fixa allt på måndag istället.

Tog bussen hem och så har jag bara tagit det väldigt lugnt, har varit väldigt trött nu efter att ha börjat skolan. Nu är det helg, vet inte riktigt vad planerna är. Det lär visa sig! Ska ta och gå, men ni fick i alla fall ett litet mer utförligt inlägg än vad jag brukar ge nu för tiden. Arrivederci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback