Coldplay

Har precis kommit hem från Coldplay-konserten och denv ar u-n-d-e-r-b-a-r! Jag älskar Coldplay.

Jag mötte Kicki och Sofia utanför Kickis jobb och så åkte vi iväg till Globen. Vi gick in, köpte tröja (såklart) och dricka och gick sedan in och satte oss på våra platser, som var jättebra. Förbandet var Albert Hammond, Jr från The Strokes och ca kl 20.50 började konserten.
Den inleddes med låten Life In Technologi och sedan flöt det på med låtar från alla album, allt ifrån "In My Place", till "Strawberry Swing", till "Talk" till "Fix You"  till "Viva la Vida"och såklart många fler.

När det spelade "Lovers In Japan" så släppte de ner en massa konfetti, vilket var väldigt häftigt. Innan och efter de spelade en akustisk version av "The Scientist"(som var jättebra) sjöng de en del a refrängen på Robyns och Kleerups låt "With Every Heartbeat" och medan de sjöng hela låten stod de ganska långt bak på vänstra sidan av läktaren. Synd att han inte valde min sida. Trummisen fick även sjunga en låt, alla i bandet sjunger verkligen bra. När de "gått" stod hela Globen och klappade, stampade och sjöng "Viva La Vida" och tillslut kom de in igen och gav oss "Yellow" som finalnummer.

Det här är absolut en av de bästa konserter jag varit på och kommer minnas den länge. Har över 20 stycker videor som jag ska titta på innan jag somnar. Godnatt!




Chris Martin sjunger "42"

"Speed of Sound"

"God Put a Smile Upon Your Face" och "Talk"

(Lånade bilder från Expressen, egna kommer senare i veckan)

It was such a perfect day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback