HALLÅ HALLÅ

Hallå hallå. Första dagen på år 2008 är över. För ett år sedan var jag i Florida vid den här tiden. Ofattbart! Där var det palmer, värme, hav, åh jag kan känna känslan. Att få bada med delfiner. Och att sedan åka till New York. Hela staden är så cool, längtar tillbaka till shoppingen och vimlet.

Igår (förrgår) var det ju i alla fall nyårsafton. Jag var på Lidingö. Vi målade bla. en tavla om vad som hänt under året (inte klar). Kul tycker jag. På kvällen skulle vi egentligen fått gäster, men de kunde inte komma. Men det var trevligt ändå och ni skulle sett alla fyverkerier. Det kändes som om hela Lidingö hade tävling om vem som kunde hålla på samtidigt. Räknade att det var fler än 20 stycken, som vi såg. Stod ute på balkongen och firade, grannen sköt åt alla möjliga håll och det var mysigt. Kallt. Efter det var vi uppe ett tag till, själv somnade jag efter att ha läst ett bra tag.

Idag (igår) har jag verkligen tagit det lugnt. Och då menar jag lugnt. Började med att sova till halv ett. Gick upp kvart i. Efter att gått omkring lite i huset gick jag tillbaka till sängen och spelade lite playstation. Efter att jag tröttnat började jag läsa istället. Efter ett tag bestämde jag mig för att gå och hämta mig lite mackor, men gick sedan ner till pappa och tv:n. Har hållt på med datorn också. Det är det jag växlat med.

Blev skjussad till Gärdet senare. Höll mamma sällskap när hon rensade igenom sina toppar. Kollade lite på tv. Alltså inte mycket motion idag. Men imorgon blir det andra bullar!

Jag och mamma ska kolla inför en rea och göra lite annat smått och gott. Jag ska även duscha. Behövligt. Sedan blir det säkert något mer.

Nu ska jag läsa mer i Bryta om. Bra men ganska hemsk bok. Handlar om Minna som har en psykisk sjuk mamma och andra problem. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback