Tisdag & 2008

Hej!
Snart är år 2008 slut! När ett år håller på att ta slut känns det alltid som om tiden faktiskt gått fort.

Har precis kommit hem från Hettis och hennes familj, jag, mamma, Johan, Micke, Magdalena och Cissi var där på middag! Mycket trevligt. Har annars inte gjort så mycket idag.
Men imorgon hade jag tänkt att kolla in den rea som påbörjats. Tänkte göra en liten 2008 lista:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja en massa saker! Sett bla. Coldplay live, gått ner jättemycket i vikt (inte med vilje), börjat i en ny skola
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nej, inte direkt
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej

4. Dog någon som stod dig nära? Nej (och det är jag tacksam för!)
5. Vilka länder besökte du? England (London 2x) och Frankrike (Nice)
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Katt hos pappa och en systemkamera
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Det
här (17/9)
 8. Vad är det bästa som hänt dig år 2008? Oj vad svårt! Att få se Coldplay, att få resa två gånger till London och en gång till Nice och att jag har fått behålla alla i min familj och mina vänner (och att jag fått nya).

9. Största misstaget? Har nog inte gjort några misstag. Eller jo, några, men de är bortglömda.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Japp, en massa.
11. Bästa köpet? T-shirt från Acne, kappa från Selfridges, tröja från American Apparel och jeans från Cheap Monday.

12. Vad spenderade du mest pengar på?  Shopping och presenter till andra.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja en hel del. Att få gå på konserter, få paket, vara med familj och vänner!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Snarare hela skivor. Coldplays "Viva la Vida", Hello Saferides "More short stories from Hello Saferide" och låten "Elegi" av Larswinnerbäck samt "Kom Kampsång "av Lassa Lindh.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Vet inte riktigt, det har väl gått upp och ner
16. Vad önskar du att du gjort mer? Oj vet inte.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Vet inte.

18. Hur tillbringade du julen? På självaste julafton var jag hemma hos mamma tillsammans med Johan och Micke. Vi åt gröt, umgicks, tittade på Kalle Anka och gav och öppnade paket. Dagen efter åkte jag till pappa. Då åt vi mer gröt och skinka, umgicks och öppnade mer paket!

19. Blev du kär i år? Nej.

20. hur många one night stands? Haha

21. Favoritprogram på tv? Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Project Runwam mfl.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej inte direkt, men jag gillar vissa mer än andra.
23. Bästa boken du läste i år? Gossip Girl böckerna med flera

24. Största musikaliska upptäckten? Vet inte riktigt, har lyssnat på en hel del nya band och liknande

25. Något du önskade dig och fick? Ja, jättemycket saker! En iPod, Guitar Hero World Tour, wesc hörlurar, skivor med mera!

26. Något du önskade dig men inte fick? Ja, en systemkamera till exempel, med det kostar ju en hel del så det var inte oväntat.

27. Årets bästa film? Sex and the city - The Movie, Vicky Christina Barcelona,
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Var i skolan, träffade Lin och var med familjen (fyllde år på en måndag)
29. De bästa nya människorna du träffade? De i min klass

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Ja..snygg? :D

31. Vad fick dig att må bra? De jag tycker om

32. Vilken kändis var du mest sugen på? Hehe vet inte

33. Vem saknade du? Lisa
34. Favorit månad? Oj, gillar de flesta faktiskt!

35. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja.


Tralala! Om jag hinner imorgon kommer jag lägga ut lite bilder från året som gått. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback