ONSDAG

Gäsp. Idag har det varit en ganska trött och lång dag. Det började med att jag kom till skolan 08.20, låste in jackan i skåpet och gick till sal 114 för att ha matte. Det är helt tomt i korridoren förutom en tjej som satt utan för salen. Jag frågade henne om det är var någon där och knackar sedan på. Eftersom ingen öppnade bestämde jag min för att ta upp loggboken och kolla om det verkligen var rätt sal. Japp. Men fel tid. Jag trodde att jag började 10.30 men i självaste verket började jag 08.50. Oh no. Jag sätter mig på en bänk och får vänta 20 min. Det kommer mer och mer folk och tillslut kommer Margareta och öppnar klassrummet. Jag räknade, men var dels väldigt trött och så var lektionen inte så lång så det blev inte så jättemycket. Efter det var det idrott - trampett. Jag var med i början med gick sedan till vårat mini-gym eftersom det gjorde ont i höften.

När vi kom till salen där vi skulle vara satt det en lapp. Vi fick lunch direkt och skulle sedan ha dubbeltimme (eftersom vi har svenska och engelska efter varann och samma lärare). Vi kollade då på fortsättningen av en film, jag hade en känsla av att filmen skulle sluta dåligt och det gjorde den också. En av personerna dog. Sorglig film. 

Vi fick sluta tidigare och hade då en timmes håltimme. Jag och Cornelia satte oss utanför träslöjdssalen och väntade och när vi väntat 45 min gick vi in och hjälpte 5:orna att städa, dvs säga åt dem att lägga tillbaka sakerna i skåpen osv. Vi började lite tidigare och jag fick tillbaka mitt träslöjdsprov - MVG, 37 (+2) / 37. Inte illa! Försökte jobba vidare med min komplicerade hylla eller vad det nu blir och jag lyckades dra ut 10 spikar på två  hål.

Hade sedan sällskap med Cornelia hem och det snöade faktiskt. Fick riktig julkänsla och tänkte på nybakta lussebullar och varm choklad...Mmmm. Såg förövrigt 3 pyntade och en opyntad julgranar påvägen hem och var glad över att äntligen vara hemma. Mamma hade gjort ett nyttigt och gott mellanmål till mig när jag kom hem, vilken lyx! Nu ska vi snart äta tidigt så att jag också kan börja med läxorna tidigt.
Prov, Inlämningar mm de kommande veckorna: 

Vecka 48 (denna vecka):
- Spanska prov, Torsdag (alltså imorgon!)
- Matte prov, Fredag

Vecka 49:
- Svenska prov, Onsdag
Inlämning Teknik, Torsdag
Biologi prov, Torsdag
Uppspel i musik, Fredag

Vecka 50:
Prov i engelska, Måndag
So prov, Tisdag
(So.inlämningar innan dess)
Bildinlämning, Torsdag)

Slutsats:
? 2 prov per vecka.
? 6 prov och tre inlämningar på 16 dagar (23 med helgen inräknade).
? Jobbiga veckor med mycket mycket plugg gäller nu.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback