JULKÄNSLAN ÄR HÄR

Sitter i vardagsrummet, har precis gjort spanska och ska nu dricka te och äta en macka. Vi har redan nu börjat dekorera lägenheten med julstjärnor, vilket är ganska mysigt. Har haft en ganska bra dag, fast det har varit väldigt kallt. Jag och Cornelia (och alla andra) gick omkringoch frös konstant. Och jag hade ändå en ganska varm tröja på mig, hade först tänkt ha på mig en annan, tunnare. Tur att jag inte tog den.

Dagen började med teknik, gick faktiskt bra att jobba trots att det var klockan åtta på morgonen. Skrev om bla. papprets historia. Inte världens roligaste kanske. Men okej. Efter det hade vi engelska då vi skrev om ordet violence och sedan arbete med det som kommer på provet vecka 50. Jag har 2 prov per vecka + läxor och inlämningar. Väldigt jobbigt.

Sedan var det dags för matte som faktiskt gick riktigt bra. Jobbade på och när vi slutade gick vi iväg till matsalen.
Allt var brunt. Potatisen (som hade ett hål igenom hela sig) var brunt, såsen var brun (den hette t.o.m. brunsås) och köttet var brunt. Mackan också.
Sedan var det dags för so.

I det klassrummet var det nog kallast av alla. Man satt och frös hela lektionen samtidigt som vi fick reda på att vi skulle ha ett prov vecka 50 och gick igenom första världskriget. När lektionen var slut satte vi oss vid ett element - som faktiskt var varmt och skyndade oss sedan iväg till no-salarna där vi sedan gick igenom biologiprovet som vi har nästa vecka. Vi fick sluta tidigare och jag satte på mig min efterlängtade jacka och gick sedan hem. Stannade påvägen vid komsum, köpte mig en sallad och gick sedan vidare.

När jag kom hem var det alldeles mörkt i lägenheten - ännu ett tecken på att vintern är här. Har förövrigt varit så duktig att jag pluggat matte (prov imorgon!!) och spanska (prov på fredag). Har i alla fall stor julkänsla i mitt rum, eller hur? ;
mitt fönster

(hoppas ni blev nöjda med längden och innehållet av texten (tillägnat till pappa och Johan:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback