HELG

Tjao! Är sjuk igen, har alltså varit hemma idag. Helgen har varit rätt schysst, rätt lugn och så.
På fredagen kom jag äntligen fram till Lidingö efter att ha åkt tunnelbana och lidingöbanan från Konserthuset där vi "kollad på tavlor" (eller fikade som man också kan kalla det) istället eftersom vi (skolan) kom försent till "konserten" vi skulle se. Haha.

På lidingöbanan satte det sig en liten tjej mittemot mig. När vi äntligen började åka tog hon upp en regnbågsfärgad rem och började smaska på skithögt, slicka sig om fingrarna och sedan ta upp en ny over and over again. Bara för att störa mig? Det får vi aldrig veta..

Som tur var gick hon av innan mig och när jag klev av var det strålande väder. Och det var det även resten av helgen.
På lördagen satt jag typ hela dagen och solade, solade och solade vid poolen. Fett najs. Pluggade såklart en del(på provet jag skulle haft idag) men annars bestod det mest av solning. På kvällen blev det även Spider-man 3, som var bra. Förutom att jag var tvungen att springa ut precis innan den började på toa! Men kom som tur var tillbax när det viktiga började.

På söndagen pluggade, pluggade, pluggade jag No & teknik, usch. Men jag gjorde det i alla fall. Och sedan blev det en liten fika på tomten och faktiskt första doppet för i år i poolen! Dock inte lika kallt som förra året, då det var 10,5 grader. Nu var det i alla fall 19! Najs. Sedan återgick jag till en jobbig mage och teknik. Ingen bra komination.

Kom hem till mami och mådde dåligt, fick alltså stanna hemma idag. Det blir nog så imorgon också, även inställd spiromitri(hur det nu stavas..).

Nu är jag iallafall skittrött, kanske dags att lägga sig?

Puss och kram

Ciao,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback