WANNA BE MANDARIN

Nu, efter att jag vilat känner jag mig i alla fall bättre. Så här var i alla fall min dag:

Det började med att jag skyndade mig ner för att ta bussen, men var dock osäker på om jag hade med åkkortet men mamma sa att jag hade det. Så efter att jag rotat igenom hela väskan antal gånger förstod jag att det inte var där. Och inga pengar hade jag. Alltså var jag alltså tvungen att gå!

Valde att gå över gärdet, eftersom jag tänkte att det gick snabbast. Var redan irriterad och det blev inte bättre av att det var lerigt på gärdet - gud vad glad jag är att jag inte halkade! Och dessutom vägde min väska ett antal kilo, men men.

Jag kom i alla fall fram till skolan och jag tror att jag kom i tid. Dags för NO. Man skulle sitta och disskutera och skriva ner lite kort om det vi läst tills idag vilket var helt ok. Efter det var det hemkunskap - Puh, vi hade inte Stefan. Han blev portad från skolan. Bra!

Vi fick göra lasagne, mums! Den blev god. Sedan hade vi lunch då jag hängde med Cornelia till g-punkten där hon skulle stå. Hon bjöd mig på en apelsin(tack igen:)) som såg ganska stor ut men när jag tillslut fick bort skalet var själva innehållet ungrfär lika stort som en mandarin. Hrm, dagens apelsiner. Josefin kom efter ett tag och sedan gick vi till SO:n som alla satt och pratade och berättade spökhistorier på i början eftersom de skulle fixa en tv. Det slutade med att vi bytte sal med en annan grupp och fick se Oliver Twist. Dubbat. Usch, tycker själv att det är mycket bättre med engelska, det blir så fult annars;P

Jaja, 0ch efter det hade vi svenska. Denvar stökig och tråkig, han berättade om det nya området, att vi ska hålla p med deckare och jag kände mig bara allmänt förskyld och trött. Var väldigt glad när vi äntligen fick sluta.
Så gick jag hem och frös faktiskt lite, usch! Vill ha sommar. Fast det var värre imorse på gärdet där var det typ storm kändes det som. När jag gick förbi tvättstugan tittade jag in för att kolla om mamma var där, som jag trott och japp, det var hon! Jag knackade på och väntade sedan där halvsovande på henne. Vi gick upp tillsammans och jag gick och la mig och vila!

Så det var typ min dag idag. Eller har gjort en sak till. Håller på med en bok(fick insperation av Josefin) där jag klistrar in kändisarnas kläder jag tycker är snygga utan även förhållanden, olika desigers mm! Jättekul ide.

Ska dra nu, ska fixa till min väska. Ciao!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback