JAG VET VAD SOM HÄNDER PÅ FINALEN IMORGON^^

Japp, det är sant. Jag vet vad som kommer hände imorgon i Melodifestivalen. Förutom den som vinner då. Så du som inte vill veta bör inte läsa detta.

Men det är ju inte så konstigt att jag vet vad som händer, eftersom jag var på genrepet idag! Det var jättekul:) Men blir glad av det, fast också trött eftersom jag varit väldigt trött idag. Sofia och Kicki var också där men såg dem inte..
:( Jaja. Vi kom dit någon gång efter 19.30, eftersom vi vet sen tidigare att det är förbandet som spelar från 19.00 och det är inte det vi helst vill kolla på, utan det är ju själva artisterna! Vi kom in i Globen och köpte lite godis och så kom vi perfekt till att det började. Och tydligen ska klipp vara med från idag på finalen. Tror jag:) Ni får leta efter mig:)

Vi hade en kamera som svischade förbi över oss ganska mycket, så man kunde inte ställa sig upp på stolen precis. Jag hade köpt en sån dära man viftar med och självklart lossnar överdelen och flyger bakåt (som tur inte långt) medan Andreas Johnson sjunger. Var alltså tvungen att böja mig bakåt och plocka upp den. Hrm. Andreas var i alla fall bra, många sjöng med och han sjöng inte falskt. Lite roligt när det sköts upp massa rött och vitt konfetti över de som satt på typ 11:e raden. :)

Luuk kändes faktiskt mer avslappnad än förut och skämten var faktiskt ganska roliga. Fast det kanske var för att det var live.
Andra numret var då Sonya Aldén. Hon sjöng väldigt bra. Hon hade samma kläder som förra gången vilket i och för sig väl var bra. Fast "Carola fläkten" kanske blir lite väl mycket.

Anna Book har ju egentligen inte mycket till röst utan musik. Tyvärr. Hörde henne en gång i Så Ska Det Låta, då var det verkligen hur falskt som helst. Ändå låter det bra i Globen. Tur för henne. Låten är i alla fall väldigt glad och fartfylld, schlaaager med mycket färger. Gillar dock inte killen hon håller på med på scen, ser inte han väldigt sliskig ut?

Har aldrig inte riktigt gillat Sebastians låt. Dessutom hans val av kläder! De där röda tygbitarna var ju bara för hemska. Som tur var hade han bytt nu, vilket var mycket bättre! Låten är ju helt ok, men skulle aldrig klara sig i Eurovision. Fast han är ju en tjejfavorit och så, så vem vet, kanske kommer han på en jättebra plats.

Låt nummer 5 var Marie Lindberg. Egentligen är hennes låt bra. Tycker bara inte om henne. Vet inte varför. Känner mig taskig med det är något. Fast väldigt kul för henne, först vara lärare, aldrig stått på scen och nu är hon i Globen:)

Måns, den stora tjejfavoriten är faktiskt ganska bra. Dessutom sjunger han ju till mig, Mia ;) Vi hade två tjejer som var helt galna två rader bakom oss som hade någon Måns skylt och skrek hur högt som helst. Haha. Det var lite roligt.

Den 7:e låten är nog den tråkigaste låten. Med Tommy Nilson - Jag tror på människan. Jaha. Vad bra för dig. Fast jag viftade lite åt honom. Fast han var verkligen tråkig. Och dessutom kläderna, de måste vara jättevarma tycker man! Nej gillar honom och hans låt inte alls.

Sanna Nilsen. Gillade inte alls hennes låt från början. Fast refrängen är ändå helt okej. Eller jag vet inte, kan inte bestämma mig;) Samma kläder som förut, tycker själv inte att de är så jättesnygga.

The Ark var helt klart bäst. Väldigt underhållande, fartfyllda och helt enkelt bra! Eller bäst. Skulle nog klara sig jättebra i EuroVision SongContest. Nej men de var verkligen bra.

Sedan var det då fortsättningen på sagan. Det visade sig att Ljusstaden fanns inom sig och att Judie inte behövde en producent, och att allt slutade bra.
Jag och mamma gick hem när de började med låtsas röstningen, inte vidare kul. Imorgon kommer bla. Kicki Danielsson vara där.

Och juste, innan varje bidrag säger alla vad de heter och hur gamla de är. Och dessutom går Cristian Luuk fram till alla och säger sedan.

-Och du, oss i mellan, är du min favorit! Men säg inte det till någon annan..

Måste sova nu, det är en dag imorgon.
Ciao!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback