EN RUNDA PÅ STAN

Åh, igår kom jag inte in på bloggen, det gick så segt, och jag blev så irriterad. Det var liksom högst 10 minuter kvar till O.C (och det kan man ju ionte missa) och då tänkte jag " men då kan jag ju skriva lite på bloggen" men självklart kunder jag inte det eftersom jag inte kunde loggas in. Försökte i hundra år( eller inte riktigt men ändå) men sedan började O.C så det gick inte. Vad tyckte ni om gårdagens O.C? Jag vet inte vad jag tycker om det längre, helt ok var det väl igår. Men mitt favoritprogram just nu är Grey's Anatomy. Apropå det ska jag ju byta första boxen mot andra, om det fortfarande går. Hmm.

Idag har det i alla fall varit rätt roligt, Wilfred kopierade mina skisser när jag var klar med dem och så kunde jag sedan börja färglägga. Han visade oss hur man skulle färglägga för att det skulle bli snygga skuggor och jag kan säga att jag är skitnöjd med de två jag har gjort idag, imorgon måste jag göra de andra två + att jag ska sätta ihop kollektionen på ett papper, som ett kollage ungefär. Sedan ringde jag min mami och åkte till hennes jobb. Hon hade köpt en kycklingsallad (my favorite) som jag kunde äta när jag kom dit, eftersom jag var hungrig efter dagens inte så goda lunch.
 
Efter ett tag gick jag till H&M (dock inte till alla tre, som jag tänkt mig) utan bara till en men där hittade jag i alla fall en mörkblå klänning och ett grönt linne med små hjärtan på. Mötte mamma på Wedins där jag desperat letade efter samma typ av mössa som jag hade förut men den fanns (som i alla andra butiker) bara i svart, vilket inte passar mig (och min jacka). Bu. Men däremot fick jag ett paraply av mamma - ett leopardfärgat paraply. Perfect. Vi fortsatte ner till Cow, en smink och parfym affär eftersom mamma ville kolla på en parfym - Amazing graze. Sedan gick vi över gatan in till Urban Outfitters och jag hittade några toppar fast sedan orkade jag inte prova dem efter jag sett priset. Och när jag kollade på rea-kläderna var det bara fula kläder och väldigt utplockat och de som var kvar var liksom de som ingen vill ha typ. Hrm. Så vi gick ut därifrån och gick in på Rizzo där jag hittade ett par röda ankelboots, som var jättefina, men det kostade över tusen och eftersom jag redan har ett par så köpte jag dem inte. Men vi får väl se.

Vi gick in på Cooktail men det blev ganska misslyckat, hittade verkligen inget. Eller det fanns 2 snygga saker för hur mycket pengar som helst. Men när vi kom in på Nilson såg jag ett par röda, lite spetsiga skor med lite klack och det var hur snygga som helst och för bara 400kr! Men den vänstra skon var lite för stor, man annars skulle jag köpt dem, helt klart. De var verkligen snygga...ska hålla koll på dem, hoppas på att det ska bli mina (+ att min vänstra fot ska växa lite. Hrm.)

Jag och mamma fikade på Winerkonditoriet och sedan drog vi vidare till Lagerhaus där vi inte heller hittade något. Påvägen dit såg vi förresten "Idol-Danny" som gick förbi med lite kassar i handen. Tredje gången jag ser ("träffar") honom. Skakade ju hand med honom för några månader sedan, men mig kommer han nog inte ihåg;) Förstår varför han är en sån stor tjejfavorit, han ser ju faktiskt väldigt bra ut. Men så gick vi till bussen där det stod 3 minuter och så åkte vi hela vägen hem.

Saker som är bra med att jag åker buss på morgonen:
- Jag kommer i tid efter som det tar 5 minuter att åka buss och 20 (okej, om man går riktigt snabbt 15)minuter att gå.
- Jag hinner inte frysa ihjäl på vägen.
- Det är inte lika stor risk att jag halkar på vägen.

Saker som är dåliga:
- Att jag inte går, vilket gör att man inte får lika stor vardaglig motion
Sedan finns det säkert mer som jag inte kommer på just nu. Båda listorna kommer fyllas på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback