TISDAG, ONSDAG, TORSDAG, FREDAG, LÖRDAG, SÖNDAG..

Hej! Det var ett tag sedan man skrev här. Så vad har jag gjort sedan sist?

I Tisdags var jag på guldknappen, jätteroligt verkligen! Det ända som inte var lika roligt var skavsåren jag fick eftersom jag ville ha de nya skorna. Innan vi kommit på tunnelbanan var det jättesår, usch. Vill man vara fin får man lida pin! Nej, i det här fallet ville jag bara sätta på mig ett par mysiga tofflor. Men nej, jag fick gå barfota och när vi kom till Bonnier huset satte jag på mig dem och lyckades konstigt nog gå på dem men hälarna utanför(?). Det roligaste kom efter minglet - modeshowen. Ann-Sofie Back hade både snygga kläder och vissa väldigt...speciella. Men, det är ju trots allt en modevisning, allt kan komma!

Den trend som verkade vara störst var gubbyxan, korta kjolar, stora koftor, färger i svart, grått och vinrött med en stark färgklick då och då(i detta fall vantar / cape) och oversize blandat med tajt.
När modeshowen och utlottningen (tyvärr vann vi inget) var klar gick vi ut och påvägen tog vi självklart en goodie-bag. I den fanns det lite smått och gott, hårgrejs, lite smink mm.

image668Min outfit på guldknappen (och skorna som nästan mördade mina fötter)

Onsdagen börjades med färd till Ropsten, möte med Lisa och Sofia och sedan tunnelbane/bussåkning till Grönalund där vi hängde till typ 17.00 då Lisas mamma kom och hämtade upp oss. Vi åt tidig middag och sedan hängde jag med Sofia till stallet och kollade när hon red. Sedan åkte jag tillbaks hem igen.
 (bild1,2,3: jag, Lisa &Sofia i skrattkammaren,bild4:Lisa&Sofia som väntar på Eva(Lisas mamma).

Torsdagen spenderades med käre Lin på stan där vi kollade runt och åt lunch. Sedan drog vi hem och hände och på kvällen blev det promenix. Supermys.
 Lin ute på prommis

På Fredagen mötte jag Kicki och Sofia vid Kickis jobb och gick sedan vidare till Talking Heads där vi alla tre klipptes. Jätteskönt (även om det inte var supernödvändigt) och nöjd blev jag. Efter det mötte jag mamma vid Gallerian och sedan blev det shopping (munkjacka, klänning och basker(mössa) från H&M och Vila) och sedan åkte vi trött hem. Tog det lugnt resten av dagen.
image669Fredagens outfit senare på dagen(med nya munkjackan och mössan på)

Lördagen blev jättelugn och spenderades hemma. Rätt skönt. När Johan kom börjades det letas efter Hippiesaker eftersom han & Magdalena skulle vara det på maskerad. Blev skitbra!
image670Lördags outfit (och den nya väskan).

Idag gick jag & mamma ner till Tessinparken och åt lunch, sedan la vi oss på en filt och njöt av den lilla sol som tittade fram ibland. Senare kom Johan på middag och jag & mom såg de sista SATC avsnitten. Nu ska jag snart sova, skola imorgon. Ih!

Många pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback