Tiden kan gå jättefort och helt plötsligt stannar allt!

Tiden gick verkligen Jättefortnär jag gick hem från skolan med Linn. Sandra hade tydligen jättebrottom hem. Så jag gick med Linn:) Men i alla fall så skulle hon plötsligt gå över gatan och jag gick vidare och var på jättebra humör. Men när jag kom fram till 8:an var det en jättestor vattenpöl! Det kan ju bara betyda något illa. Men jag tänkte att om jag går vid sidan om går jag ju förbi vattenpölen utan att bli blöt! Det jag inte visst då var att det var djup lera där...Så jag började gå och kände att det var lera, men tänkte " Äsch, mina skor får bli smutsiga, de går ju alltid att tvätta. Bara inte jag behöver gå i vattenpölen så." Nästa grej hände väldigt fort. Min vänstra fot fastnade i leran och helt plötsligt stog jag där med bara en sko på mig( som tur var på torr mark). Allt stannade! Och när jag vände mig om såg jag först inte skon. Sen såg jag något som liknade en sko uppifrån. Jag drog upp det och då var det min sko! Och hela skon var heltäckt av lera, då menar jag verkligen heltäckt med äcklig, kladdig, brun lera! Och efter ett tag när jag tagit upp skon insåg jag att jag inte kunde gå den vägen jag hade tänkt. Och jag kunde ju inte gå tillbaka över leran och sedan en omväg med en fot utan sko. Så jag fick ta av mig dan andra skon som också var smutsig och hålla skorna i ena handen, vika upp byxbenen och gå igenom vattenpölen! Självklart åkte byxbenen ner och blev lite våta. Sedan fick jag gå resten av vägen, in i gången självklart möta en killes och hans dotter i hissen påväg upp. Crazy or what? Men nu är min sko faktiskt blå för tillfället, men väldigt blöt. Annars har jag inte gjort något spec, suttit vid datorn och ätit mellis. Juste jag fick VG på "Nu blir farmor lycklig" i svenska. Helt ok tycker jag:) Men ska försöka höja det till iaf VG+ men hjälp av interjuvn. Hoppas:)
Har så mkt prov nu! Engelska och Spanska på fre, so & matte på tis, + matte på nästa fre.
Usch! Men ska göra mitt bästa=)
Och juste, igår var det ju Desperate Houswives:) Då målade jag mina naglar röda också:) Känner mig mkt snygg:)
Nagelstatus: Röda, korta naglar! Jag vill själv inte ha långa röda naglar, då blir det lite "tant faktor"(iaf på mig).

Åh vad skönt det ska bli v. 42, utan skola! Jippi! Då är det prao:)

Men nu ska jag dra. Hardrock hallelulja på er allihopa:P



Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback