PRAO

Ojojoj, det har hänt skitmkt på bara de här dagarna, nu med praoen och allt. Jag ska berätta Allt!

I måndags fick jag först möta min handledare Stefan. Sen fick jag följa med till "Bakon rubrikerna", där det var en kille från Piteå som typ hade vunnit en tävling, och ockå skulle vara på expressen en vecka. Jag, han + en skolklass fick göra egna löpsedlar och sånt. Det gjorde vi typ i 6:an också men det är kul och se hur det går till. Sen fick jag lyssna när en tjej svarade i växeln, det var kul folk kan ju säga lite roliga grejer:) Sen fick jag vara med resercherna(hur stavas det?), de som tar reda på fakta och bakgrund om folk. De kan tex  ta reda på vad mina föräldrar får i lön, vilket man kan diskutera om månadspeng! Sen var min dag slut, den slutade ungefär vid 17.00. Lunch åt jag i deras "resturang" den är helt ok, mycket bättre än skolmaten, of course. Hade en bra dag!

Igår fick jag följa med när Fredrik, som han hette skulle filma till Expressens nyheter. Det var ganska kul, fast väldigt kallt. Visst börjar det bli kallt? När vi kom tillbaka redigerade vi filmen och så. Helt plötsligt kom Bella, som intervjuar folk och sa att Joe Labero satt i värsta bilen med en dvärg och en tjej(hans tjej?) och frågade fredrik: - Kan du filma? Så jag fick följa med, hälsa på en dvärg för första gången, sitta i en hummer 2(bilen) för första gången och det var jättekul. Bilen var verkligen stor. Eller ska man säga lång? Hm.. den var nog båda. Det fanns självklart champange med fina champangeglas, blinkande små lampor i olika färger i taket och en tv med mtv på i bilen. Så jag har alltså träffat Joe Labero. Checka på expressens sidan (
www.expressen.se) och se filmklippet. Sedan redigerade vi Joe Labero filmen och sedan slutade jag vid ca 16.40. Det var skitkul, han trollade och jag fattar absolut inte hur han gör...hmm...aja hade en kul dag!





Idag har jag varit med på webben(expressen.se). Det var kul, jag har bla. fått publicera en artikel. Gå in på den här länken: http://expressen.se/index.jsp?a=722495 så får ni se vad jag har gjort:) Den handlar om Mischa Barton och att hon vill ha en vanlig pojkvän. Längst ner står det att den är gjord av Maria Ottosson, alltså jag! Jättekul tycker jag.

Och egentligenskulle jag följt med och typ intervjuat Bingo Rimer, men jag får istället följa med till Idol repetitionen imorgon! Ska bli jättekul, det med:) Så om ni vill att jag ska hälsa nått, skriv en kommentar;)
Ser fram emot ännu en dag på expressen, och ska självklart blogga mer, när jag hinner!


Ha det super, Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lin

ÅÅ HERREGUD!!
Jag skulle fan vilja träffa Bingo!! Fan ta dig!
Väljer du bort de?!
Fan jag vill träffa Bingo!!!!!!
ÅÅ Vad avis jag blir!! Att ens få frågan!!
ÅÅÅ!!
PUSSAR//Lin

Postat av: Sandra

herregud Bingo rimer :O OMG shit fick du inte träffa honom ?!! stackars dej eller avlde du bort honom????? Om du gjorde det så har du nog gjort ditt livs misstag !
Ojojoj ...shijag ör i chocktillstånd tror jag :S

syns imorrn

2006-10-19 @ 23:47:52
URL: http://zsandras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback