Djävulen bär prada + Fika

Har inget roligt att berätta om idag så jag berättar om igår istället:)
Igår var min sista praodag. Det kändes tråkigt men ändå ganska skönt. Mycket nya personer, långa dagar och många nya intryck gör att man kan bli väldigt trött. Så det har varit skönt att sova ut idag. Men iallafall, nu ska jag berätta om min sista praodag.
Den började med att jag kom till expressen kl. 08.30. Jag kan säga att jag var väldigt trött. Det syntes tydligen.
-Oj här var det någon som var trött, sa Stefan. Sitt och ta det lite lugnt en halvtimme du. Så jag satt och läste Fredag en halvtime, sen var det dags att jobba!
Jag fick följa med Fredrik ut till Hammarby Sjöstad. Han skulle filma en katt som inte kom ner från ett 12m högt träd. Så vi drog dit, frågan några personer om de visste var katten var, eller om de överhuvudtaget hade hört talas om den. Det hade ingen. Men vi delade upp oss och tillslut hittade vi den faktiskt. Stackarn! Så Fredrick filmade och så intervjuade vi pappan i familjen som hade katten.
När vi sedan kom tillbaka till expressen gick jag ner och åt lunch med Stefan. Efter det satte vi oss och ljög lite och jag försökte övertala honom att prova deras kardemummamjölk. Men det ville han inte....men jag ska allt övertala honom!:)
Sedan gick vi till en som heter Micke och håller på med annonserna i Sportdelen. Så jag fick följa med honom till en mässa där olika elektronikföretag gjorde reklam för sig själva helt enkelt. Så vi gick och pratade med några han redan kände, var trevliga och helt enkelt fjäskade lite. Och så gick vi till nya företag som han ville skulle annonsera i tidningen så vi gick dit och gjorde samma sak. När vi var klara åkte vi tillbaka till expressen. Jag slutade för dagen, men eftersom jag skulle åka med pappa och han inte hade slutat gick jag och Stefan och ljög lite igen. Jag fick lite saker av honom för att jag hade praoat där, urgulligt! Sedan gick vi till Micke( han som jag var med förut) och så fick jag saker av honom också! De är så snälla där:) Efter det tyckte Stefan att jag skulle få en tröja också så vi gick till Sportavdelningen och så fick jag en munkjacka och en t-shirt. Tack så jättemycket! 
Så om jag tar på mig alla grejer blir jag ett levande reklampaket:) Nice Price.
Är jätteglad att jag praoade där, är verkligen jättenöjd! Hoppas ni också hade det lika bra.


På kvällen skulle jag på bio! Skulle se den med Lin, Sandra, Bella, Mickan, Maggan och Niki. Jag tyckte den var väldigt bra. I like! Efteråt åkte Maggan, Bella och Mickan hem medan jag, Lin, Emelie, Niki och Sandra gick till Espresso house. Det var jättemysigt! Jag tog en stor kopp varmchoklad, Mmm:) Så satt vi där ett tag och jag kom hem ungefär 23.15. Satte mig med mamma i soffan och kollade på Jordan.
La mig sen och läste kära SOLO som jag fick igår och somnade sedan sött!
 


Hoppas alla hade en jättebra fredag.
Många kramar
/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback