Guldknappen

I söndags var jag och mamma på guldknappen! Det var jättekul! Vi tog en taxi till Stallmästargården. Där var det en jättelång kö. Vi stod där ett tag. När vi väl kom in så fick man ta en liten tallrik och en dryck, tror det var tranbärsjuice. Jag tycker maten var helt ok. Men inte mer än ok. Medan fick man gå omkring och kolla på några som sponsrar det här. Det var bla. Dior, Matrix, Scholl, Gant mm. Vid dior så kunde man typ blev sminkad. Men jag var redan sminkad:P Efter ca 1 timme var det dags att gå till tälten. En stor kö bildades vid grinden, som tur va så var jag och mamma ganska långt fram. Jag lyckades få ett par jättebra platser längst fram. Efter ett tag kom chefredaktören från Damernas värld ut( de som fixar det här). Efter det började en visning som var ett plagg från alla som hade vunnit sedan 1982! Det var kul att se. Sedan kom hon ut igen men en annan och presenterade årets guldknappvinnare: Lars Nilsson! Efter att de hade pratat fick vi se hans kläder som han hade gjort( för Nina Ricci!!). Det var mkt som var fint. Han är tydligen chefdesigner där. Men i alla fall var det jättekul att se. Efter det var det prislottning. 1:a priset var provkörning i 1 månad av en jättefin bild, en top och en sjal från Nina Ricci! Och ngt mer. Jag vann tyvärr inget:( Men det gjorde inget för när vi gick ut fick man hämta sin Goodiebag!!:D
I den var det en hårspray från Matrix, en miniparfym från dior, en bronskräm(mini) från dior och ett mini rouge också från dior. Och så var det en CD skiva, ett par "party feets" från sholl, två handukar från gant, ett shampoo och balsam från Matrix. Och lite sånt:) Efter det tog vi bussen till glass och pastahuset. Det var supergott! En superlyckad dag!


Idag har jag gått i skolan! :O Nej, det var faktiskt inte hemskt. Det var rätt skönt att komma tillbaka på ngt sätt...åh stackars lin, du som e sjuk .......KRYA PÅ DIIIG!


Och en sista grej.... IDAG ÄR DET DESPERATE HOUSEWIVES!!!! :D:D:D:D:D


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lin

Tackar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback