take this sinking boat and point it home

Hej! Igår var jag i Filadelfiakyrkan för att se The Swell Season samt Josh Ritter som var förband.
Jag, Lisa och Sofia lyckades tillslut hitta dit och då hade Josh Ritter redan börjat (vilket var lite synd eftersom jag hade velat se mer). Vi hittade våra platser och satte oss ner och tittade och lyssnade på Josh Ritter. Han var verkligen superbra! Tyvärr fick vi bara se honom i en halvtimme eller så, men vi fick höra allt ifrån Girl in the War till Moon River (cover).

Strax efter åtta kom medlemmarna i The Swell Season ut och började spela. Hela konserten var väldigt väldigt bra, och det var bra ljud och jag gillade stället. Det blev mer personligt och intimt. Publiken fick ett flertal gåner sjunga med och det var en bra blandning mellan lugna och snabba låtar och det hela slutade med att alla stod upp. Dessutom fick Josh Ritter komma in igen i slutet och så spelade han tillsammans med de andra Come and find me, vilket var en av de låtar jag lyssnade mest på i somras, och det var en helt fantastisk känsla. En svensk artist (uppfattade inte riktigt vad han hette) spelade också med dem en gång, och han var bra han med.
Sista låten blev devil town som hela publiken sjöng tillsammans med bandet samtidigt som alla knäppte med händerna.

Ribban för årets konserter är högt satt!
Tack så hemskt mycket för biljetten pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback