ALICIA TONIGHT

Hejsan!

Igår vaknade jag och var då rätt trött som man kan förstå. Hade sovit ungefär fyra timmar. Började tidigare eftersom jag skulle gå på matte inför provet. Fick det lite stressigt och glömde mina kläder jag skulle ha på mig efter gympan (hade på mig gympakläderna). Kom på det på bussen och fick hoppa av och gå hem igen. Som tur var hade jag inte kommit så långt.

Eftersom matten var frivillig och jag var otroligt trött hoppade jag den. Åkte istället (den här gången med kläderna med mig) direkt till gympan. Vi hade volleyboll och det var kul. Det som inte är riktigt lika kul är träningsverken jag fått. Men sånt får man ta.

Sedan var det dags för no. Vi fortsatte med biologi det var skönt att det till slut blev lunch eftersom jag var hungrig. Vi hade lång lunch och sedan musik då vi fortsatte med musikhistorian. Efter det var det design med Wilfried och jag fortsatte med min klänning. Tyvärr sydde jag för nära och fick sprätta. Problemet var då att vi inte hade några sprättare (?) och jag fick vara så kreativ som möjligt och använda sax och nål. När jag slutat så ringde jag Magdalena, åkte hem och hämtade plånboken och mötte henne på tunnelbanan. Vi åkte till Söder för lite shopping och tiden for iväg, så det får bli en ny tur på bland annat Beyond Retro. Hittade en del fina saker, men bestämde mig för att tänka på det.


Vi tog tvåan hem och så såg jag och mamma på två filmer. Tillsammans är man mindre ensam till exempel. Den var bra. Var rätt trött så gick och la mig och somnade snabbt.


Sov till ungefär klockan 11.10 men låg kvar i sängen ett bra tag. Efter det gjorde jag mig i ordning och så satt faktiskt jag och mamma i solen på balkongen med tjocka jackor på. Det var riktigt mysigt. Tyvärr försvann solen bakom huset mitt emot (skulle vara bra om det kunde kapas med sådära två -tre våningar) och vi gick in igen. Packade upp resväskan (jag är väldigt seg på sånt så det ick bli nu), följde med mamma till tvättstugen och har även pluggat matte. Duktigt tycker jag.

Senare idag ska jag på Alicia Keys konsert med Jordin Sparks (american idol vinnaren) som förband. Det ska bli kul. Ska nog plugga lite mer matte. Vill göra bra ifrån mig på provet på måndag. Pussar



Jag på balkongen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback