MICKE OCH JOHAN 25 ÅR

Igår var det fest för Johan och Micke- 25 år (50 tillsammans)! Jag och Sofia hjälpte dem att städa, sedan satt vi i mitt rum och spelade playstation. Cissi kom och var med oss ett tag och senare började det droppa in folk och efter ett tag var det fullt i rummet på nedervåningen. Det var mingel, dricka och grönsaker med dipp. Mums. Jag, Cissi, Magdalena och Sofia hjälptes åt att servera förrätten - soppa. Alla kom upp och satte sig. Mumsigt. Efter det var det varmrätt, efter det ost och sedan efterrätt. Allt var jättegott! Jag och Sofia gick dock ner till mitt rum sedan eftersom vi blev lite uttråkade. Senare börjades det dansas och hög musik var på. Jag och Sofia höll oss där nere där det var lugnare. Jag somnade nog mellan 03.15 - 04.00.

Vaknade imorse av mobilalarmet jag ställt på klockan 10.00. Jag var så otroligt trött så jag tänkte att jag kunde sova en timme till. Ställde klockan på 11.00 (trodde jag) och vaknade plötsligt av att Lin ringde klockan 12.00! Vi bestämde att jag skulle ringa när jag var klar (eftersom vi skulle ut på stan) och jag gick upp, satt där ett tag och vaknade, gjorde mig iordning, tog frukost. Jag lyckades med trötta steg ta mig upp för backen och till lidingöbanan. Lyckades också att inte somna på lidingöbanan och fick bra tajming med tunnelbanan. Skönt. Kom hem, mötte mamma, tog lite youghurt och åkte sedan till stan med Lin.

Vi hittade egentligen inget. Gick mest runt i det otroligt ursliga vädret, ut och in i affärer, runt bland folk. Gick och klagade på att vi var hungriga. Jag köpte presenter till brorsorna (som vi ska fira här hos mamma imorgon, eller nej idag) och så gick jag och Lin till ett ställe och tog med nachos. Vi åkte hem och satt framför Lins nya tv (jättesnygg!) och spelade playstation (tog med mitt) och nördade oss. Det var jättegott. Mums.

Blev hämtad av pappa, Kicki och Sofia och sedan åkte vi tillsammans till Claes och Katarina (och hunden Oliver såklart:)). Vi åt middag och hade det trevligt. Jag och Sofia såg också lite på Hajar som hajar. Hehe. Sedan åkte vi hem och jag har inte gjort så mycket. Ska nog läsa lite i boken "Bryt Om" av Åsa Anderberg Strollo och sedan sova. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback