Tiger Mountain Peasant Song

Ny vecka, nya tag. Har faktiskt varit ganska pigg idag! Blev väckt en timme för tidigt av mamma, för att hon trodde jag började 09.40 istället för 10.55. Men det gjorde faktiskt inte så mycket.

Sprang ner högklackat till bussen och hann med, puh. Kom till skolan i tid, gick upp för alla trappor (högst i i byggnaden) och hade sedan no. Vi arbetade med mossor, lavar och träd. Skrev om dem och så. På torsdag ska klassen ut till Tyresta också, men då är jag på väg till flygplatsen! Haha. Skönt för mig.

Sedan hade jag i alla fall lång lunch, och efter det svenska. Anita var som vanligt borta en kvart från lektionen, hon var försenad. Sedn gick vi igenom en novell vi läst och fick en ny. Efter det hade vi geografi och lektionen gick faktisk för en gång skull riktigt snabbt. När lektionen var slut trippade jag iväg till busshållplatsen och rigde Lin. Vi träffades på fältöversten då jag köpte ett par stay ups. Sedan köpte vi take aways och drog oss hemmåt.

Har sedan lämnat i min geografi (håll tummarna nu), pluggat historia och lyssnat på låten nedan. Den är fin.


First Aid Kits version av Fleet Foxes sång Tiger Mountain Peasant Song

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback