FREDAG - EN BRA DAG

Hej, hej och hej. Sitter på balkongen och njuter av att kunna sitta här i randig klänning, bara ben utan att frysa. Tjoho!

I torsdags hade vi orienteringsdag. Kan säga så här: Inga kommentarer om det. Jag och orientering går helt enkelt inte ihop. Men det var trevligt att sitta och äta lunch i gräset. Hade nog inte varit lika mysigt om jag, som vissa andra, hade fått myror i hela väskorna. Ibland har man tur.

Lin hade ringt 15 gånger när jag tog upp mobilen, och vi pratade och bestämde att mötas på bussen. Båda var på Lidingö, så varför inte? Vi åkte tillsammans hela vägen, satt nästan ensamma i tåget (den delen, resten var fyllt med alla andra från Gärdetsskolan) och gick hem till mig och åt. Lin somnade i min soffa och jag kollade på Simpsons och Project Runway. Rätt så trötta båda två, omman säger så.

Senare på kvällen pluggade jag no och kollade på tv.

Idag började det med att jag kom lite försent till gympan. Så kan det gå. Men när jag kom in i gympasalen höll de på att göra salsauppvärmning och sedan fick vi lära oss lite salsa! Gick riktigt bra faktiskt och det var kul. Efter det hade vi en lång rast och sedan hade vi no, där man fick plugga fritt. Vi satte oss på skolgården, åt sedan lunch, gick och hämtade gitarrer och övade på Sissis och Fridas låt. Resten av gruppen spelade upp sin låt på musiken, alla var verkligen jättebra. Spelade gitarr till Sissis och Fridas låt också, vilket också gick bra.
Fick tillbaka mitt musikprov också, i musikhistoria. MVG-! Blev riktigt glad. Och tillsist hade vi sista lektionen, design med Wilfried. Min klänning ser nu faktiskt ut som en klänning och ska nu börja sy på en tyllkjol, och man kan säga att jag hade en bra skoldag idag.

Efter skolan gick jag hem, åt mellis, träffade Lin och så åkte vi ner på stan. Där var det verkligen varmt och vi träffade Maria. Vi gick runt och kollade och åkte tillsist hem. Åkte tunnelbana och lidingöbanan, och tada - nu är jag här. Har haft en riktigt bra dag och är jättetrött. Lägger ut en minibild på Lisa och Sofia:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback