PÅSK

Hej och glad påsk! Eller, man kanske inte säger det längre, men man sa det i alla fall för några timmar sedan.
Somnade sent och blev väckt vid tio, låg i sängen och gjorde sedan mig i ordning. Jag och mamma gick ner till Fältöversten och köpte en tröja på MQ till henne, kattmat & sand. Sedan åkte vi hem och började göra allt iordning, eftersom Johan, Micke, Magdalena och Cissi skulle komma (påsklunch + att fira Cissi på dan efter födelsedagen).





Jag började jobba på mitt lilla projekt - efterrätten. Jag och mamma hade funderat lite och tillslut kom jag på vad det skulle bli (en kombo av mina och mammas ideér). Hjärtformade mufffins med hallonsylt och vaniljkräm som fyllning, gul vispgrädde, marsipan och på toppen en gul liten marsipankyckling (som vi köpte på Thelins). Blev väldigt nöjd och tycker att det blev jättefint.

Alla kom, vi åt en supergod påsklunch och de gick igen efter ett par timmar. Ringde Lin och så var vi med varann resten av kvällen (till någon gång innan två alltså). Vi gjorde allt möjligt och i slutet blev det lite egen sminkning och foto. Nu ska jag sova. Puss!


image817image818



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback