De två första dagarna

Hallo! Kan verkligen inte somna, så blir det om man ställer om dygnet.

I tisdags började jag i alla fall på Norra Real och hitills har det gått bra, men det har trots all bara gått två dagar. Första dagen böjade jag 10.00 och jag kan säga att jag var lite nervös när jag tog bussarna till Roslagsgatan.
Jag gick in i en nästan fullsatt aula och efter att en hel del personer pratat var det upprop. Klassen som blev uppropad fick följa med två lärare, även mentorer, till ett klassrum. Det var dels Anita -  antagligen så långsam som man kan vara och dessutom pratar med västerbottsdialekt. All information skulle säkert kunna gå på högst hälften av tiden .
Sedan var det Svetlana - en ryska som är min mentor. Imorgon blir det första mentorstiden., så jag får väl se hur hon är då.

Efter ett tag - sist av alla grupper, fick vi äntligen äta lunch klockan 12.30 och sedan var det ännu mer information. Allra sist gjorde vi en namnlek och så fick vi sluta.
Jag och ett antal andra tjejer i min klass gick och fikade efteråt och sedan gick jag hem tillsammans med två av dem. Duktigt tycker jag.

Idag var vi i skolan ända till klockan 17.00! Först var det mer information (hur mycket kan man ha egentligen?), sedan lunch (sist igen som vanligt), tipsrunda, fotografering och sedan datakunskap. Sist igen. Jag kan säga att alla var rätt glada att äntligen sluta. Jag åkte direkt hem och ikväll har jag tagit det lugnt och tittat på Project Runway. Och jag som var så duktig och gick och la mig hyfsat tidigt - och så somnar jag inte såklart.

Hoppas det gått bra för alla andra, ska försöka sova nu. Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback