GÅRDAGEN MED SAHARA HOTNIGHTS

Hejsan bloggen! Har just kollat på Medium och gjort no. Skönt att ha det avklarat!

Igår mötte jag Sofia och Magdalena vid Östermalmstorg och sedan drog vi vidare till resturangen Capri. Där åt vi mumsig middag och gick sedan ner för ta 47:an. Buss efter buss åkte proppfulla förbi oss medan vi stod där i regnet. Tillslut stannade det en proppfull och pekade bakåt. Självklart trodde alla att vi skulle gå på där bak så när han öppnade dörren stormade alla våta människor in.
- DET KOMMER EN BUSS BAKOM, GÅ UT!!!!, nästan skrek han ut över bussen. Några gick ut medan vi stod kvar.
- GÅ UT! Nästan alla gick ut och nu var det endast jag, Sofia och Magdalena kvar av dem som gick på. Bussen började inte åka. Sofia börjar ta ett steg ut och då säger han
- JA, GÅ UT DÅ!!
Alla på bussen skrattade och vi fick gå ut i regnet igen. Som tur var fick vi inte vänta länge på att nästa buss skulle komma, och alla tanter skulle komma in först.

Vi kom fram till Tyrol levande och när vi kom in var det inte så jättemycket folk än. Efter ett bra tag började förbandet spela, fyra killar som var sådär. Efter det tog det jättelång tid innan själva Sahara Hotnights kom, så det var lite irriterande. Jag hade fixat en stol att stå på, så jag och Sofia såg jättebra uppe på stolen. Sahara Hotnights var jättebra, coola som vanligt. Hörde inte vad de sa, bara Johanna ,osäker och puss och kram, men det var inte därför man kom hehe. Längst fram hoppade massa folk och en kille med stort rufs stod och svängde med armarna och huvudet. De spelade inte så många låtar som jag trott, inte ens alla på nya skivan, men det var helt ok eftersom jag var ganska trött.

Vi fick skjuss hem, vilket var väldigt skönt, så trött som jag var. När jag kom hem satt jag och pratade med mamma ett tag och sedan återgick jag till mina nattliga vanor under höstlovet - att sitta med datorn framför Sex And The City. Inte helt fel med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback