Florida dagbok

Dagbok 31/12 - 06, Nyårsafton

Jag är i Florida! Helt ofattbart. Har inte hunnit skriva men nu är jag här! Sitter i en solstolvid poolen, det flyger omkring pelikaner och det är sol och palmer. Just nu blåser det inte så mkt, men det gjorde det förut. Har badat i både pool och jacuzzi och gick ner en bit i havet men det var äckligt sjogräs på botten så jag badade inte där. Lisa & Sofia är uppe på rummet, de har badat. Själv har jag suttit och skrivit vykort. Ikväll är det nyråsafton, ska bli superkul. Har köpt skor & klänning i NY, det ska jag ha på mig. Perfekt! Man ska gå upp på rummet.

Puss och Kram och Gott Nytt År!


Dagbok 2/1 - 07, Tisdag, Florida
Japp, jag är fortfarande i Florida. Idag har vi badat med delfiner! <3 Det verkligen kul, något speciellt. Det var jag , Lisa, Pappa, Eva, Sofia och Michel. Vi badade med 2 delfiner, Eclipps & Kona<3. Vi fick pussa dem, dansa och massa mer;) Det var verkligen jättekul Snart ska vi äta på ett ställe som vi var på första kvällen här. Bently's heter det. Olikt från de flesta ställen i New York, där vi var för några dagar sen. Här dricker man tex ölet direkt ur flaskan medan man i New York får den i fina glas. Fast i och för sig kanske vi gick på lite finare resturanger i New York. Jag & Lisa kollar just nu på ett program på en tv-kanal som heter Style. Det är kul. Handlar om frisörer.
Men ska dra.
Puss och Kram!

Dagbok 3/1 - 07, Onsdag, Florida
Tjo! Sitter vid en av poolerna och tar det lugnt. Har spelat lite tennis idag, lycka till! Det gick väl sådär(hrm) men blev väldigt varm så hämtade handuken och gick sedan ner och hoppade i poolen. Simmade 10 längder, stolt! Haha. Sedan kom Kicki och pappa och badade fast nu sitter de och läser brevid mig. Sofia och Lisa simmar omkring i poolen, gör volter och sånt:) Idag har vi inte några planerade planer, vi kanske ska paddla kajak eler vad det var...det kanske var en trampbåt. Sedan tror jag vi ska grilla BBQ på stranden, om det gick. Nu tror jag att jag har ställt om tiden ganska bra, det är ju 6 timmars tidsskillnad mellan Sverige och USA, så alla ni i Sverige fick alltså nytt år före mig. Ringde lin, men kom inte fram:( Får ringa när jag kommer hem! Börjar bli hungrig, har inte ätit lunch än. Ha en bra dag!

Puss och Kram<3

7:07 PM - 7:33PM samma dag
Hej hej igen! Ligger här i sängen i bara klänning. Bara klänning liksom! Dä tänker väl ni, du är ju innomhus. Javisst fast det är typ kallare inomhus, aircondition. Det är verkligen hur mycket reklam som helst på tv.kanalerna i Usa. Desstuom är de jättedåliga! Usch. Snart, eller om ett tag ska vi åka till Lazy Dayz - en resturang som vi för någon dag sedan åt middag på. Det ska bli trevligt. Tittar på extreme make over, där personer blir omgjorda - hela köret...kan man säga så?Skit samma. Och förresten har jag fått mina fösta myggbett för iår - i Florida:P Fick dem i förrgår, intresting to know. Pratade med mamma idag, det var kuL! Längtar efter alla där hemma.
Någon dag ska vi åka till Key West. Funny Bunny? Don't know. Vi får väl se.:)

Senare på kvällen
Det har blivit mycket dagboksskrivande idag. Det här är tredje gången närmare bestämt. Det blev ingen trampbåt och ingen BBQ, båten skulle vi ta någon annan dag. Och vi åkte som sagt till Lazy Dayz. Det var bra, åt Lazy Dayz kyckling. Nice Price. Imorgon blir jag nog väckt ca halv åtta, vi ska kanske åka till Key West. Just nu försöker Sofia sova medan Lisa läser en tidningen Starlet. Natten ämne meellan mig och Lisa var om "Tillbaka till vintergatan" och kaptenen! Haha<3



Three little birds sat om my window. And they told me you don't have to worry.


Puss och kram. >Godnatt!


5/1 - 07, Fredag, Florida

Idag kan man säga att ja är sjuk. Eller det började igentligen i förrgår.vkäll och igår hade jag knappt någon röst. Och inatt vaknade jag nån gång vid 01.00 - 02.00 tiden och det gjorde extremt ont i halsen när jag svalde. Usch! Har i alla fall fått några halstabletter, och fick sova länge på morgonen idag. Har liteon i halsen, hostar och pratar inte så bra. Idag skulle jag nog heller varit hemma eller att jag hade varit frisk. Sofia är inte heller bra, hon hostar och så men Lisa, Calista och hennes pappa simmar omkring i poolen här framför mig. Igår åkte jag, Sofia, pappa och Kicki till Key West - USA:s sydligastes spets. Det var en fin stad, vi åt lunch, Ben & Jerry's(två nya smaker åt jag, Sweet cream and cookies och smakade strawberry cheescake av soffi) och åkte ett tåg som visade runt oss. Jättegulligt. Sedan åt vi BBQ här vid vårat hotell och allt blev bra tillslut, Calista som är Michels dotters dotter är jättesöt hon är ungefär 1,5 år. Just nu är hon ledsen för att hon behövde gå upp ur poolen. Har inte ätit någon frukost idag, så är jättehungrig! Ska sola lite, puss och kram! <3





Har tyvärr inga inlägg från ny, får berätta lite sen. Nu ska jag återgå till Sexandthecity. Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback