CRT PRST SKRSZ KRK

Hallo. Sitter på mammas jobb. Vi ska ut lite på stan. Trevligt värre. Idag var jag grymt trött. Ville bara somna om. Men drog mig till skolan, fick börja 35 minuter tidigare eftersom det skulle vara luciatåg. Efter det var det svenska då vi först kollade på luciagrej och sedan gick de och köpte lussebullar och godis. Jag följde i nte med, mådde illa och var inte sugen på lussebulle, så det blev inget. Efter det hade vi so, då jag fick skriva provet! Jag tror och hoppas verkligen att det gick bra. Håll tummarna:)

Sedan var det lunch. Jag var fortfarande inte hungrig och mådde lite illa, så jag tog en tripp runt fältöversten och kollade runt, köpte lite julklappar till mamma och en hårband till mig. Eller inte ett hårband som du antagligen tänker på. Lite kedjeaktigt. Aja det låter säkert konstigt, men det är gjort i alla fall! Sedan var det dags för spanska. Då var det tal och lyssneövningar, tex att han spelade upp spanska på radion och så skulle vi skriva upp lite saker. Gick ganska bra. I slutet av lektionen var det roligast, då sa han och skrev lite ord på andra sråk. Han sa lite saker på ryska bland annat. Han pratade också lite tjeckiska, vilket lät helt sjukt eftersom det nästan inte innehåller några vokaler. Han skrev tec upp det här på tjeckiska:

CRT PRST SKRSZ KRK.

Inte en enda vokal.

Och så skulle han skriva ett jättelångt ord på finska:
JÄRKÄHTÄMÄTTÖMYYDELLÄNSÄ

Vad säger ni om det? Det betyder genom sin obetänksamhet.


WATSHIWA SENGEI DESU
Japanska och betyder lärare.

Så nu vet ni det! Snart ska jag ut och shoppa. Puss och Kram!

Kommentarer
Postat av: johanna

god eftermiddag :)

är du inte medlem i gratisbio ännu se till och bli
det då ! för vad passar bättre i december månad än gratis biobiljetter och present kort på de största kedjorna som tex hm vero moda dinsko åhlens kicks och många fler. klicka på länken nedan och bli medlem :) för varje vän du sedan värvar får du 200 poäng , och för att få en bio biljett behöver du 400 poäng :) 2 vänner = en biobiljett. något som man även ska kolla in är fliken där det står poäng , där ska du klicka in dig på olika sidor och sedan tjänar du en massa poäng på bara det. jag har precis tjänat ihop 80 poäng genom att bli medlem på sidor bara och inget mer. ville bara tillägga också att det är helt gratis. många kan känna att de kan luras med mera. men jag garanterar att det är gratis och behöver ni hjälp med något så är det bara att fråga mig.

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

ha en super bra dag !

Postat av: Anonym

Det är japanska, inte kinesiska..

2007-12-29 @ 17:30:00
Postat av: Maria

anonym: Okej

2007-12-30 @ 01:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback